söndag 10 juni 2012

Tekakor

Här ska det bakas tekakor. Har precis tagit fram min havre och linfröblandning som stått i kylen i tolv timmar. Dessa tekakor har mamma bakat så länge jag kan minnas. Godast är de precis nybakta med lite smör på.


Mats och Helmina ligger och vilar. Jag gav upp eftersom det var något som väckte mig hela tiden. Fast jag fick faktiskt sovmorgon till nio, så lite utvilad är jag. Vi måste bli bättre på att gå och lägga oss tidigt.


Jag hoppas det spricker upp lite och solen kan titta fram. Vore skönt eftersom vi ska fixa på tomten sen. Blev så glad när jag var uppe vid sex och var på toa. Då var himlen alldeles blå. Sedan vaknar man några timmar senare och det blåa lyser med sin frånvaro. Nej, åter till degen om det ska bli några tekakor.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: