lördag 9 juni 2012

Nu är täppan här

Nu har graviditetstäppan börjat att komma. Den kommer smygandes på kvällarna. Så jag brukar ta nässpray innan jag lägger mig. Har aldrig gillat att ta läkemedel överhuvudtaget. Jag har faktiskt inte varit så täppt under de andra graviditeterna som tur är. Jag har haft foglossning istället.

Jag har lite svårt att förstå att det är så nära mål nu. Samtidigt känner jag att det närmar sig. Har förvärkar. Känner dem lite bättre när jag kör bil. Måste verkligen försöka ta någon bild på magen. Säger att jag ska göra det varje dag, men så glömmer jag bort det.

Har i alla fall bestämt mig för att inte gå på någon mer träff med Spädbarnsfonden nu innan lillasyster fötts. Jag blir lite knäpp av att höra hur allas barn dött. Jag får bara mer och mer att oroa mig för. Samtidigt är det så skönt att gå på dessa träffar. För jag har funderingar och tankar som andra kanske tycker är konstiga, men där så är inget konstigt. Det är ganska häftigt att man öppnar sig så mycket för människor man inte alls känner. Men det är väl kanske det som är så skönt, att man just inte känner dem och att vi har något gemensamt. Något som ingen som inte har förlorat ett barn kan förstå.

Inga kommentarer: