lördag 2 juni 2012

Rökning

Eftersom jag tydligen har fastnat här framför datorn så gick jag in och läste lite på Katrin Zytomierskas blogg. Hon har skrivit ett inlägg som handlar om bland annat rökning. Jag kan inte annat än att hålla med henne lite faktiskt. Du kan läsa inlägget HÄR. Jag har själv varit rökfri i fyra och ett halvt år. Att sluta röka är det bästa jag gjort. Nu tycker jag att det är skabbigt och kan verkligen inte se mig som rökare. Jag fattar inte hur man kan betala för att skada sig själv så mycket. Ännu värre med gravida som skadar sina barn genom att vara så egotrippade.

Jag satt bredvid en tjej på ett bröllop en gång och hon jobbade på neonatalavdelningen på ett sjukhus. Hon berättade att vissa barn måste de vira in i plast eller vad det nu var för att de är så nikotinberoende när de föds. Är inte det helt sjukt? Hur många skulle blåsa rök i ansiktet på sitt nyfödda barn? Ingen kan jag tänka mig. Men det är ju faktiskt nästan samma sak. Eller de som dricker och tycker att det är helt ok med ett glas. Hur många skulle hälla några droppar alkohol i nappflaskan? Ingen kan jag tänka mig där heller. Oj, jag skulle kunna hålla på i evigheter. Men nu tänker jag gå och lägga mig.

Inga kommentarer: