lördag 9 juni 2012

Ny skötväska

Nästa vecka ska vi till Svenskt tenn och eventuellt köpa mig en ny väska och nya underlägg. Kan inte bestämma mig. Först och främst vill jag titta, klämma och känna på väskorna live. Men köper jag en så står det mellan elefanterna och Manhattan. Tänkte ha den som skötväska och sedan kan jag ha den som vanlig väska. Underlägg ska vi köpa, men måste även där bestämma mig för mönster på plats. Manhattan kanske skulle vara snyggt till vårt svarta bord.
Helmina somnade vid 20:00 och vi bara myser under resten av lördagskvällen. Mats grillade biff till middag och hade även gjort creamed corn och cole slaw. Imorgon har vi inget speciellt på schemat, så det blir nog lek och fixa i trädgården. Fortsätta plantera om lite blommor kanske. Blir ju alltid avbruten av en liten dam som vill till lekparken.

Visst är det skönt att ha lekparken bakom huset men ibland skulle jag vilja ha ett staket på två meter runt huset. Måste i alla fall skaffa lite insynsskydd vid altanen. Har aldrig stört mig förut på att gångvägen går precis utanför vår buske, men just nu har jag en period där jag bara skulle vilja bo ute i skogen. Fast det är ju inte precis många som går här utanför men ändå.

Inga kommentarer: