tisdag 17 januari 2012

Väntar

Helmina ligger fortfarande och sover. Jag har precis gjort mig iordning. Vet inte var Helminas vana att vakna klockan fem på morgonen har tagit vägen. Igår vaknade hon strax innan åtta. Det värsta med det är att sovningen blir lite fel. Vaknar hon tidigt så brukar vi sova en timme igen efter en stund. Då är hon piggare och orkar längre.

Men det är faktiskt ganska skönt att slippa gå upp som ett lik så tidigt också. Nu har jag hunnit duscha och klätt på mig. Nu väntar jag. Ofta när hon sover kan jag längta tills hon vaknar. Älskar att gosa och se henne glad. Hon är så otroligt rolig nu också. Hon är så medveten om allt hon gör.

Tänk att i sommar kommer en till så här underbar liten människa. Jag längtar, samtidigt som jag vill njuta av denna tid innan med bara Helmina. Det är sådan häftig känsla att vara förälder. Man kan aldrig förstå förrän man har sitt lilla underverk hos sig.

Många tycker säkert att jag har varit fjantig med Helmina när det gäller mycket. Men det skiter jag fullständigt i. Jag tror inte att de förstår känslan av att ha två barn och bara ett hos sig. Jag vet hur det känns att förlora ett barn och det är inte något jag ens önskar min värsta fiende.

Published with Blogger-droid v2.0.3

Inga kommentarer: