onsdag 11 januari 2012

Hela familjen fixar middagen

Helmina rör om

Hela purjon ska i

Jäklar vilken god middag jag gjorde idag, om man får säga så själv? Eller potatismoset gjorde Mats. Tycker det är så himla tråkigt att skala potatis. Så jag satte honom som mosansvarig. Helmina hjälpte till med att röra, peta och smaka. Det blev i alla fall lax. På den hade jag crème fraiche, färskost med soltorkade tomater, purjolök, oförskämt mycket parmesan och kryddor. Blev i alla fall supergott.

Idag har vi varit på öppna förskolan. Det var supermysigt. Både jag och Helmina var helt slut efteråt. Nu ska jag och Mats sätta oss framför Sveriges mästerkock. Eller kanske lägga oss i sängen. Han har satt upp tv-n på väggen i sovrummet. Jag var emot tv i sovrummet tills jag blev gravid med Alfons och ville gå och lägga mig klockan sju på kvällen. Det ville inte Mats eftersom han satt uppe till runt elva och tittade på tv. Då gick jag och köpte en tv som jag ställde in i sovrummet. Problemet löst, då kunde han gå och lägga sig med mig.

Inga kommentarer: