lördag 21 januari 2012

Lugn lördag

Mina hjärtan ligger och sover på soffan. Jag har precis kommit tillbaka ifrån affären. Har köpt på mig parmaskinka som jag slängt i frysen. Tog även fram räkor. Blev så sugen på toast skagen. Har precis gett mig på att skala dessa rackare. Jag är en hyfsat ny räkätare så jag är värdelös på att skala dem. Men övning ger färdighet.
Nu ska jag äta min goda tallrik jag slängt ihop. När Helmina vaknar så ska vi ta ett bad. Detta blir en lugn lördag. Jag sov dåligt inatt eftersom jag hade huvudvärk, som fortfarande inte släppt. Det började efter att jag hade varit hos kuratorn igår. Det är väl all anspänning som släpper. Det var i alla fall jätteskönt att vara där. Var helt färdig efteråt.

Mats kom ju inte heller i säng så tidigt. Vid 04:00-tiden hade grabbarna gått och lagt sig. Jag har sanerat golv och toaletter. Man vet ju inte vad de har gjort med dem. Suttit och fisit och haft sig, usch.

Inga kommentarer: