tisdag 10 januari 2012

Döden

Vi är precis hemkomna till ett rent och fint hem. Det var supermysigt på öppna förskolan. Vi var tre stycken, så det var lugnt idag. Mats låg på soffan hemma hos mamma så länge. Men nu är vi hemma hela familjen. Hoppas jag och Helmina klarar oss från febern bara. Imorgon blir det öppna förskolan i Strängnäs. Helmina tycker att det är så roligt på båda ställena.

Var precis och lämnade blommor till en bekant som förlorade sin pappa nyligen. Tårarna började rinna direkt, jag är så himla blödig. Kanske var tur att hennes man öppnade, annars hade jag nog börjat gråta ännu mer. Även om de var lite mer beredda på detta så är det så fruktansvärt jobbigt. Tycker så synd om dem.

Jag tror inte sorgen blir lättare bara för att man är beredd på att någon nära kommer att dö. Jag visste att Vendela skulle dö och jag visste att hon ville det för att slippa lida. Men det var inte lättare. Jag tog hennes död hårt. Även om jag tycker att det var skönt för att hon skulle slippa lida.

2 kommentarer:

Isabella sa...

Hej, Jag ville bara säga att jag tycker du verkar vara en underbar och stark person. Jag känner dig inte personligen, men jag följer din blogg dagligen och du delar med dig av både sorg, lycka och kärlek vilket inspirerar mig och andra som läser det du skriver. Du verkar ha fått vara med om mycket tråkigheter men även en massa fina saker. Du har en underbar liten tjej och verkar ha en underbar man, för att inte tala om det lilla liv som växer i dig. Håll modet uppe! När man varit med om så mycket tråkigheter som dig så borde det bara gå uppåt. Jag önskar dig all lycka tillsammans med dina nära och kära. Tack för att du skriver så personligt och ärligt. Tack för att du finns! Vänliga hälsningar Bella

Änglamamma sa...

Tack för dina fina ord. Blir helt tårögd av det du skriver. Tack.