söndag 13 februari 2011

Tips


Jag samlar lite på dessa fina krukor ifrån Kew garden. Jag har några lite här och där i fönstren här hemma. Jag har även en av de största på golvet i vardagsrummet. I den finns en ful grön växt som jag bara väntar på skall dö. Den är lite seg men är på god väg.
Skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra med krukan sedan. Har funderat på att köpa ett olivträd eller citronträd. Men det känns inte så kul att köpa dyrare växter eftersom jag är världsbäst på att ta död på allt. Man kanske inte behöver ha någon växt i den? Jag har i alla fall ingen aning om vad jag ska göra för fint med den. Så alla tips är välkomna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Odla kryddor i den kanske? Så luktar det extra gott =)

Anonym sa...

Kanske fylla den med några vackra stenar och ett ljus...

Änglamamma sa...

Tack för tipsen. Skulle vilja ha lite höjd på det hela. Krukan är väldigt stor.

Christina sa...

Trollhassel är variationsrikt och fint!
Bara som de är. Eller spraya dem i vit matt färg. Eller häng nåt passande i dem. T ex de änglavingar du såg hos mig och sen hittade och löpte; lite team-tänk.
Säg till om du behöver hjälp!

Änglamamma sa...

Tack Christina. Var kan man få tag i det?

Christina sa...

Jag har köpt mina på blomsterhandeln i Mariefred. Om de inte finns inne så ber du den ta hem. Det gjorde jag!