tisdag 15 februari 2011

Massage

Vilken Alla hjärtans dag det blev. Mats skulle ha kommit hem strax efter 18:00 men tack vare SJ så klev han inte innanför dörren förrän efter 21:00. Det blev en snabb försenad middag och sedan bums i säng.

Idag har jag och Helmina varit på föräldragruppsträff. Där fick vi lära oss lite mer spädbarnsmassage. Tycker det är jätteintressant. Vi gör magmassage varje morgon och varje kväll. Först tvättar vi henne, följt av vädring, för att sedan avsluta med massage. Det är supermysigt.

Vilken dotter jag har fått. Hon är så snäll och glad. Idag somnade hon två gånger i sin bilbarnstol. Lade bara ner henne och vaggade lite, sedan sov hon som en stock. När hon sovit klart så vill hon äta, sen skiner hon som en sol igen. Finns det något underbarare än när ens barn ler mot dig? Fast det finns ju en miljon underbara saker hon gör.

5 kommentarer:

Jessica sa...

Vill träffa er!!!!!!!
Har du tid för mig antigen en stund på tors eller fre? Jag vet inte riktigt hur mycket skolarbete jag har men får reda på det idag. Men måste hinna träffas en stund ändå.
Kram kram

Néa sa...

Nä, det gör det inte! Det är det mest underbara man kan vara med om, när ens barn ler mot en. Jag började gråta när min Younes log mot mig första gången.
Lika härligt som det var att se honom le, lika ont gör det att veta att jag aldrig mer får göra det.

Therese sa...

Hej,

Halkade in på den här bloggen av en slump igår kväll och kunde inte sluta läsa. Du och din familj är helt fantastiska som har gått igenom så mycket men ändå verkar så genuint varma och trevliga. Jag satt här och läste och grät igår och skämdes, för jag har en dotter på 5 månader som jag ibland blir så himla less på (sovvägran, matvägran och vad som verkar vara en extremt tidig trotsålder) men efter att ha läst om allting du har gått igenom så inser jag att jag är väldigt lyckligt lottad.

Grattis till er jättefina tjej och tack för att du har delat med dig så fint av ditt liv.

Kramar,
Therese

Änglamamma sa...

Jessica vi ska till öppna förskolan imorgon. Är Vilde hemma så kan ni väl kanske komma. På fredag har jag inget inbokat.

Néa är så ledsen för att ni inte heller fick behålla ert barn. Det gör ont när man tänker på allt som man aldrig kommer få uppleva med sitt änglabarn.

Therese tack för värmande ord.

Anonym sa...

Ajajaj, inte bra för små bebisars ryggar att inte ligga plant. Fick många förmaningar av min granne som är sjukgymnast innan vi fick vår son. De ska sitta så lite som möjligt i sina babyskydd (bilstolarna för de minsta) annars får de inte de muskler de ska ha i ryggen.

Kikar in här lite då och då och läser och blir ledsen och är sedan tacksam att allt gick bra när vår son kom.