torsdag 16 december 2010

Hemma igen

Då var vi hemma IGEN. Vi kunde ha fått stanna kvar på förlossningen om vi ville men de vill inte påbörja en ny igångsättning förrän imorgon. Känns som att vi bara hade varit i vägen om vi stannat idag. Lillstrumpan visar inga tecken på att komma ut. Hon trivs som fisken i vattnet. Fattar inte varför de inte kunde börja idag. Har ju knappt en sammandragning. Men de tyckte att det var för tätt inpå det första försöket. Det irriterande är att vid första försöket så fick jag värkar men de ville inte ge mig en tablett till för att jag skulle få vila på natten. Självklart så stannade det upp då.

Imorgon klockan nio så gör vi ett nytt försök. Håller tummarna för att denna gång ska gå vägen. Är så less på att bara vänta. Trodde hon skulle komma tidigt men hon vill stanna kvar därinne så länge som möjligt. Hon kommer väl lagom till julafton som en liten julklapp.

2 kommentarer:

Milo - Mamma till Miranda och Keane sa...

Håller tummarna :)

Erica sa...

Färdknäppen!
Även om inget hjälpte för mig som gick över 13 dagar. Man jag håller tummarna att hon tittar ut imorgon!