tisdag 28 december 2010

En vecka

Hon är redan en vecka gammal idag. Tiden springer iväg. Vill inte att hon ska växa. Vill att hon ska vara så liten och mysig hela tiden. Kan inte få nog av henne.

Igår satt jag med henne i famnen och hon låg och tittade. Jag tänkte att jag skulle ta ett kort men orkade inte resa mig för att hämta kameran. Men slogs sedan av tanken på att det kunde vara det sista kortet jag skulle få på henne om hon dog. Har många sådana tankar nu. Om hon somnar i min famn och jag ska lägga ner henne så vill jag inte för att det kanske är det sista jag får av henne levande. Vill inte ha dessa tankar men kan inte låta bli.

Tänk att man kan hänga upp hela sitt liv på en sådan liten fin varelse. Jag skulle kunna göra vad som helst för henne, bara hon mår bra. Vill inte att tiden ska gå så fort. Jag vill njuta av varje sekund med henne.

Inga kommentarer: