fredag 31 december 2010

Gott nytt år




Vi fick maten hemkörd hit till Marielundsviken denna nyårsafton. Mamma hade fixat en supergod trerätters middag. Jag älskar mammas mat. Behöver jag råd och hjälp med matlagning eller om jag inte vet vad jag ska göra brukar jag ringa mamma. Hon har alltid en massa tips och råd. Jag hoppas jag en dag är lika duktig som henne i köket. Skulle göra ett nyårsinlägg men det blir om mamma istället.

Jag gråter ju för allt nu för tiden och nu gråter jag när jag tänker på mamma. Hon vill att alla ska må bra och tar alltid sig själv i sista hand. Både mamma och pappa ställer alltid upp och klagar aldrig. Helmina är lyckligt lottad som har så underbar mormor och morfar.

Åter till nyår. Vi åt en supergod middag tidigt tillsammans. Strax efter 18:00 for mamma och pappa hem igen. Nu ska vi snart ta en promenad i kvarteret med Rasmus. Vi lär väl ligga som två klubbade sälar vid tolvslaget. Detta är nog den lugnaste nyårsafton jag varit med om. Men så skönt det är att bara vara hemma och mysa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er ett jättebra 2011. Så söööt hon är!:-)
Och vilken snäll mamma du har. Maten ser jättegod ut.
Kram, Lina R

Linda sa...

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver om din mamma. Vår prins föddes i oktober 2009 och jag hade jätteproblem med mjölkstockning och ammningen. Min mamma släppte allt för att komma och hjälpa oss. Det är guldvärt att ha en sån mamma, känns bara lite svårt att kunna ge tillbaka den kärleken <3