fredag 18 mars 2011

Underbara grannar

Längtar så till sommaren när våra goa små grannar kan komma springandes igenom häcken mellan tomterna. Hämtade lite kläder hos dem för en stund sedan. Tyra är ju helt underbar. Hon berättade att igår så växte hon lite men inte idag. Hon skulle växa lite till imorgon också. Man kan ju inte växa varje dag heller. Sen berättade hon att hon försökte sluta med nappen men det gick inte så bra. Efter hennes kusins dop nästa helg skulle hon försöka igen. Hon lät så rolig, precis som en vuxen som skulle sluta röka eller nåt. När jag skulle gå så ville hon stå i fönstret och titta. Innan jag hann stänga dörren stack hon ut huvudet och sa att jag skulle gå försiktigt. Hur go får man bli?

Jag hoppas Helmina blir lika väluppfostrad som sina grannar. Jag får be Cecilia komma över och ge mig tips och råd. Man kan ju hoppas att väluppfostringsbacillerna också hoppar över häcken.

Inga kommentarer: