torsdag 10 mars 2011

Nystädat



Det är så underbart att komma hem till ett nystädat hus. Nu kan vi pilla navelludd och fisa ikapp resten av dagen. Medan vi fick huset städat så var vi på Kyrkis med Helminas syssling Teddy.

Höll på att börja gråta när det kom en liten pojke som heter Oliver. Han är född 1 maj 2009. Samma dag som Alfons. Jag kommer ihåg att jag såg hans mamma Malin på förlossningen och var livrädd för att hon skulle känna igen mig där och börja prata med mig. Vad skulle jag säga i sådana fall? -Att jag var där för att föda mitt döda barn?

Det var så kul att se hur stor Alfons hade varit om han levde. Det roliga är att Alfons skulle ha hetat Oliver. Oliver var framme och klappade Helmina några gånger. När hon sedan somnat så läste han en bok för henne och visade bilderna. Hur gullig som helst.

Efter det gömde vi oss en stund hos mormor och morfar eftersom vi inte ville åka hem medan de städade. Köpte med mig en påse av ICAs färdiga Caesarsallad. Den var faktiskt helt ok. Man fick till och med parmesan med i påsen.

Inga kommentarer: