lördag 20 februari 2010

Tredje deltävlingen avklarad

Då var tredje deltävlingen av Melodifestivalen avklarad. Känner mig ganska lugn. Blev förvånad att Timoteij gick till stora finalen direkt. Men det var en typisk svensk helyllelåt. Var nöjd att Alcazar inte åkte ut i alla fall. Har alltid gillat dem, deras bidrag förra året var ju så bra. Blev bara så förbannad att de inte gick vidare, istället skickade vi operasångerskan. Ja, och där såg vi ju hur det gick. Darin har ju en otrolig röst men fan vad det är tråkigt med ballader. Den enda som lyckats ta sig hela vägen till mitt hjärta är ju som sagt Sanna Nielsen med Empty room. Jag är nästan fortfarande sur för att vi inte skickade den istället för Charlotte Perelli. Elin Lanto steg i mina ögon, tyckte att den låten var rätt bra. Men det hjälptes inte. Men över lag så är jag rätt nöjd.

Jag började tänka på hur fort åren går. De sa att tjejerna i Timoteij var födda 1991, alltså är de 19 år. Helt sjukt, jag var ju nyss 19 och när jag tänker på det så är det ändå snart 8 år sedan. Vart har dessa 8 år tagit vägen? Vad har jag gjort? Har jag sovit? Jag måste verkligen följa mina drömmar, tiden springer ju iväg. Just nu känns det som 8 år har gått och jag har inte fattat ett skit.

Inga kommentarer: