söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans x Melodifestivalen




Jag har fått världens finaste presenter. Jag har fått A piece of cake och Vinterns söta. Jag kommer nog göra många av recepten i dem så håll koll på min bakblogg Lilla dröm.

Men nu måste jag skriva av mig om Melodifestivalen. Tråkigt att Highlights låt var svag. Andreas är en väldigt bra sångare, tråkigt att de inte gick vidare. Disney-killen var helt ok. Jag har verkligen inget minne så därför kommer jag aldrig ihåg vad folk heter. Men bäst av alla var ju ändå Pauline. Vilken röst, hon var klart bäst och jag blev så förvånad när hon gick till andra chansen. Jag trodde hon skulle gå raka vägen till globen. Men det blir som vanligt att svenska folket skickar iväg ett alldeles för tunt bidrag.

Förutom det året Charlotte Perrelli gick vidare då hade faktiskt svenska folket velat se Sanna Nielsen i Eurovision. Jag tror redan det var uppgjort då att Charlotte skulle vinna. Jag tror Sanna hade kunnat gå väldigt långt med sin Empty room. Det var nog första gången svenska folket velat ha en bra låt som hade potential att komma långt.

Men hallå - Orsa spelmän, vilka röstar på dem? Vem tycker att de ska gå till Eurovision song contest? Sitter verkligen Christer Björkman och tycker de har en bra låt när det väljs ut bland de bidrag som ska gå vidare. Varför chansa? De kan faktiskt gå vidare, tydligen, eftersom folk röstar på dem. Skulle de vinna och åka till Norge som Sveriges bidrag då flyttar jag från detta land. Jag skulle skämmas. Nu till Andreas Johnsson, visst han är en bra sångare men jag tycker att alla hans låtar låter likadana.

2 kommentarer:

Mahatma sa...

Some piece of cake är min absoluta favorit bok. Så galet mycket gott det finns i den. Rekomenderar morotskakan..mmmm Jag cyklar gärna med dig på torsdag ska vi köra en timme då eller halv timme??♥♥

Mahatma sa...

Jag kollar med Cicci, tror att det kan vara så att hon är ledig på torsdag! Sov gott..