fredag 26 februari 2010

Nyklippt Rasmus


Granens barr dom är så korta, ja osv. Alla som sett eller hört Mora träsk vet vad det är för låt. Eftersom min brorson Casper älskar Mora träsk så har man nu hört dessa låter ett antal gånger. Just den här låten om barren har jag i huvudet och haft hela morgonen, kommer på mig själv när jag börjar nynna på den. Hur ska jag få ur den ur mitt huvud?

Det är så mysigt att ha Rasmus hemma. Han är hos mina föräldrar måndag till torsdag när jag jobbar. Är ledig fredagar så på torsdagar hämtar jag honom. Idag har jag klippt honom lite, inte för mycket för då fryser han så mycket. Jag klipper honom själv med saxen. Men hur lätt är det att klippa en hund som går iväg samtidigt som man klipper? Håller jag i ett ben så börjar han gå med de andra tre. Men nu är det klart. Stackarn, snart ska jag ta klorna också. Det är inte lätt att komma hem till matte igen.