söndag 21 februari 2010

Sjukt röksugen

Jag är röksugen, så fruktansvärt röksugen. Tur att det inte är någon som röker på jobbet. Fast jag kanske har tappat suget tills imorgon. Vill bara ta några bloss, känna smaken, blåsa ut röken. Jag vet att det låter knäppt men en rökare förstår precis vad jag menar. Nu har det ändå gått två år och två månader sen jag slutade röka. Visst har jag tjuvrökt kanske två cigg efter, men det måste vara cirka ett år och nio månader sen.

Jag vet att när Alfons dog satt vi utanför sjukhuset och väntade på min bror som skulle skjutsa hem oss. Framför oss stod det två stycken och rökte, jag var så nära att gå fram och fråga efter en cigg men tänkte att det var inte värt det. Då skulle jag bli fast i skiten igen.

När jag tänker på att röka nu känns det skitigt och smutsigt. Jag vet att precis efter jag slutade röka så var det så konstigt att lukta på fingrarna för de luktade gott och inte rök. Men just nu är jag så sjukt röksugen, men jag ska inte röka. Men visst tror jag att jag kommer tjuvröka lite nån gång, men inte nu. Jag tycker själv att det är fult att röka, det ser illa ut och luktar illa. Men jag kan fortfarande sakna det ibland.

1 kommentar:

Unknown sa...

JAg känner igen den känslan.. Både med cigg och snus.. nu är det ändå 2,5 år sen jag slutade röka mn att lukta i ett pakt igg.. det luktar så gott och då kan jag bli sugen.. fast jag vet att jag tycker det smakar så äckligt när man inte rökt på länge...men ändå kan det komma.. röksuget..