måndag 29 november 2010

Träff med spindelmannen

Idag har jag träffat min barnmorska. Tårarna rann som vanligt. Tror hon skulle bli väldigt förvånad om jag kom dit utan att fälla en tår någon gång. Allt såg bra ut i alla fall. Vi skrev förlossningsbrevet. Det jag mest vill att de ska veta är att jag absolut inte vill ta epidural. Vill känna allt som händer i min kropp. Känner mig lugn inför förlossningen, vet faktiskt inte om jag kommer ta någon smärtlindring överhuvudtaget.

Efter det hälsade jag på Spindelmannen. Vi kollade på kort när han var en liten plutt och sen lekte vi på hans rum. Det var mysigt att ha lite tid med honom för det var väldigt länge sedan. Jessica frågade vem han älskade, hon väntade nog på att han skulle säga mamma. Men icke, han sa Anna den lilla gobiten.

Inga kommentarer: