onsdag 22 oktober 2014

Kläder


Nu är barnen kittade inför kylan. Didrikson använder vi flitigt här hemma och har gjort under ett par år. Både Boardman och vinterplaggen. Skor blir alltid Viking. Viking Extreme är en favorit i repris. De köper vi bara en större storlek av så fort Helmina har vuxit ur ett par, så får Fredrika ärva. Köper alltid nytt till Helmina eftersom Fredrika alltid får ärva. Dock så fick Fredrika ett nytt Boardman nu till denna höst. Helminas gamla var så välanvänt, så det får blir en extrauppsättning till dagis.
I år prövar vi ett par nya vinterskor. Viking så klart, denna modell heter windchill. Kanske inte världens snyggaste, men båda tjejerna tycker att de är så sköna. De har även en rejäl sula så att de får bra grepp.
Sist vårt absolut bästa och mest välanvända plagg är Power Houdini. Tjejerna älskar dessa tröjor och även jag. Är så nöjd med vår höst- och vintergarderob för barnen. Många tror att jag lägger en förmögenhet på tjejernas kläder, och visst kostar det. Bra kläder kostar, så är det. Men oftast passar jag på under reor och handlar till barnen, därför kan jag ofta börja bunkra upp flera månader i förväg. Allt detta har jag nog bara betalat hälften för jämfört med ordinarie pris. Jag kanske borde bli barnklädesshoppare åt andra? 

1 kommentar:

Lisa E. sa...

Precis vad jag behöver idag. Tips när jag ska ut i djungeln av skor till lille bror i familjen . Har lutat åt viking jag med . Så viking blir det .
Kramar från Lisa .