måndag 12 november 2012

Öppna förskolan


Vi har varit på öppna förskolan. Oj, så mycket folk det var där idag. Hann prata med några i alla fall. Bjöd även hem någon dag en mamma som nyligen har flyttat hit. Hon är från USA och känner knappt någon. Har sett henne där några gånger, men nästan ingen vågar prata med henne. Man är ju så feg när man ska prata engelska och är så rädd att säga fel. Men idag tog jag mod till mig och började prata med henne. Har tyckt så synd om henne eftersom hon alltid sitter själv. Sa nog hur mycket fel som helst men hon förstod mig ändå. Blev superglad att jag bjöd över henne på en kaffe någon dag. Hon vill lära sig svenska och jag är glad att jag får öva engelska.

Nu sitter Helmina och tittar ut genom fönstret. Hon väntar på att hennes bästis Emma ska komma hem från dagis för då ska de leka. Hon sitter och talar om för mig att Emma bor över gatan och pekar på hennes hus.

Inga kommentarer: