onsdag 28 mars 2012

Lillasyster

Äntligen fick jag gå på det efterlängtade ultraljudet idag. Mats blev hemma med vår lilla sjukling. Så det blev jag och mamma som åkte till förlossningen för att träffa en superbra läkare som gjorde ultraljudet. Hon bekräftade att det är en lillasyster därinne och visade oss att det syntes tydligt. Hon var väldigt noggrann. Så noggrann att jag trodde att något var fel. Hon studerade hjärtat så mycket att jag kände hur tårarna var på väg. Väntade bara på att hon skulle säga att något var fel. Men icke, allt såg jättebra ut.

Känns som om hela dagen bara sprungit iväg. Har även hunnit med att köpa lite blommor som jag ska plantera i krukor så fort det blir lite bättre väder. Jag tycker det är så tråkigt att köpa blommor. Eftersom jag typ tar död på alla så vill jag betala så lite som möjligt för dem. Har även avbokat alla möten nu. Helmina är fortfarande hängig och lite febrig. Så nu blir det hemmamys och vila de närmaste dagarna.

Träffade även Natta ifrån föräldragruppen en snabbis. Hon är en sån härlig människa som man bara blir så glad av. Därför är det extra tråkigt att vi aldrig hinner ses längre. Förut sågs vi en gång i veckan. Hoppas verkligen att vi kan styra upp något snart.

Inga kommentarer: