söndag 25 mars 2012

Balkongen

Vi har ju en balkong på 19 kvm som står helt tom just nu. Jag drömmer om att göra den så fin med massor av växter. Helst skulle jag vilja ha något enkelt slags tak som det växte vinrankor i. Ett barbord med sex stolar som stod så att alla kan sitta och titta ner mot vattnet. Man kan sitta och mysa med ett glas vin medan barnen sover några meter in. Sen skulle jag vilja ha en sådan som på bilden här under. Där kan man ligga och vila och även ha gäster och alla får plats.

Varför vi inte gjort så mycket åt balkongen är för att möblerna vi hade där flyttade vi ner till vår nya altan som pappa byggde innan han dog. Jag ser även växter som ett jobb som måste underhållas varje dag. Eftersom det blir så extremt varmt där uppe så måste man vattna varje dag och ska vi bort så måste vi be någon vattna åt oss. Det skulle kunna gå att göra så himla vackert men då måste man sköta det också. Jag har då inga gröna fingrar. Jag tar död på allt och därför ledsnar jag väldigt fort på blommor och växter. Men några fina möbler ska vi väl få dit i alla fall.
 




Inga kommentarer: