tisdag 20 mars 2012

God morgon, snöiga tisdag

Sitter vid köksbordet och äter min kalla mannagrynsgröt till frukost. Helmina lyckas alltid att göra nummer två när det är dags för mig att äta min frukost. Nu håller hon på att sopa golvet för fullt. Hon tycker nog att de som kommer och städar idag inte ska behöva slita ihjäl sig. Det snöar idag också. Vad hände? Våren var ju på väg. Det är bara att ta fram overallen då.

Nu har vi varit uppe i två timmar. Eller jag klev upp lite senare än Helmina. Var nästan okontaktbar imorse när hon vaknade. Blev alldeles för sen i säng igår. Fastnade framför en film. Men jag hörde lite svagt imorse hur hon låg ovanpå Mats och sa hej hundrafemtio gånger. Skönt att vakna till en glad tjej i alla fall. Nu ska vi vila lite innan det är dags för öppna förskolan.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: