lördag 31 mars 2012

Föda var man vill?

Sitter och funderar på om man får föda på vilket sjukhus man vill? Har aldrig känt mig trygg med Mälarsjukhuset i Eskilstuna där både Alfons och Helmina är födda. Men jag har känt mig så trygg i mig själv. Men efter vårt besök i veckan så tappade jag ännu mer förtroende för det sjukhuset.

Tycker att det är så konstigt att personal på en barnavdelning knappt tittar på barnet eller pratar med det. Om man jobbar på en sådan avdelning så måste man ju tycka om barn. Eller blir man bara placerad? Jag har ingen koll. Läkaren på akuten var helt fantastisk. Fjantade och pratade massor med Helmina. När vi sedan kom till barnavdelningen så tittade de knappt åt henne.

Känner mig i alla fall inte trygg med detta sjukhus. Ska ta upp det med min barnmorska och se om man kan åka var man vill. Sen kan man ju avgöra var man vill åka då det är dags för lillasyster att titta ut.

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Mahatma sa...

Man får välja bara det finns plats! Rekommenderar Södertälje där jag fött båda mina och där min mamma jobbade på förlossningen massa år. Helt underbar personal! Har likt du inget förtroende för Mälarsjukhuset av flera olika anledningar. Kram skönt att Helmina mår bättre!

Änglamamma sa...

Tack för tipset Elin. Har hört så många nu som är jättenöjda med Södertälje. Ska kolla om man kan få komma på besök där. Kram