torsdag 28 juni 2012

Torsdag


Imorse åkte jag och en glad Helmina och hämtade Trolla. Mats fick sovmorgon eftersom det var hans stora dag. Eller för att hans fru är höggravid och har börjat att snarka som en gris så han inte får sova på nätterna. Hann slänga ihop en prinsesstårta och baka lite kolakakor innan vi gick till Stellan för lite bad och hopp i studsmattan.

Sedan stressade vi hem och svidade om till lite finare kläder innan gästerna kom. Helmina tyckte helt plötsligt att pallkragen med jord fungerade lika bra som sandlåda, speciellt i hennes nya kläder precis innan gästerna kom. Helmina fick även träffa sin syssling Devin för första gången, han är bara tio dagar yngre än henne.


När gästerna åkt så körde vi hem Trolla och fick även lite mys med Lykke som hälsade på hos mamma. Väl hemma igen blev det lekparken en stund med Tyra och Edit innan sängen ropade på en övertrött liten tjej.
Trög som jag är så kommer jag väl aldrig i säng. Får helt enkelt skylla mig själv när jag ställer mig och bakar 70 tekakor sent på kvällen med en foglossning som heter duga. Men känner att jag inte har tid imorgon eftersom då ska det förberedas inför lördagen då det blir mer firande av Mats. Tack och lov så har jag världens bästa mamma som hjälper mig med typ allt. Gravidförvirrad som jag är har jag helt tappat kollen på allt just nu, så det är tur att mamma har koll.

Inga kommentarer: