onsdag 13 juni 2012

Ultraljud

Sitter i bilen på väg till Örebro. Kom på att jag nog glömt att skriva om ultraljudet i måndags. Lillasyster har vänt på sig tack och lov. Hon låg strax över kurvan och väger mer än Alfons gjorde när han föddes. Jag blev väldigt förvånad hur de helt plötsligt tar mig på allvar. Läkaren lade upp en plan för hur vi ska göra de sista veckorna av graviditeten utan att jag sa någonting. Men visst är det sjukt att ett barn ska dö innan de gör extra kontroller? Hon började även prata om att vi kan göra upp en plan för igångsättning. Men där sa jag att jag vill att lillasyster kommer när hon är redo.


Helmina ville ju inte ut trots två igångsättningar. Hon kom när hon var redo. Så det känns som om lillasyster också får komma när hon är redo. Sen vet vi inte om jag går väldigt långt över tiden, då kan man diskutera eventuell igångsättning.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: