söndag 20 maj 2012

Söndagens bestyr

Har precis plockat ut morgondagens middag ur ugnen, så skönt att ha den klar. Idag har vi haft Helminas farmor och Owe här på fika. Helmina fick bland annat en ny klocka som hon var mycket nöjd med. Sedan har vi varit ute resten av dagen. Fått en massa gjort. Trots att jag vilade hela förmiddagen. Åkte på kristallsjukan igår. Skulle visa hur man kunde bli av med den ifall man fick den. Haha, då fixade jag så att jag fick tillbaka den. Blev mycket bättre efter all vila i alla fall, men har inte vågat göra för hastiga rörelser med huvudet.
Helmina hjälpte mig med att klippa gräset medan Mats slet med att ta bort gräset på sidan av huset. Där ska vi lägga grus istället. Vi funderar även på att bygga tak över altanen på baksidan. Vore riktigt mysigt, då kan man sitta där även om det regnar. Det tar tid att bo in sig och veta hur man vill ha det. Sakta men säkert så börjar det likna något.

1 kommentar:

Mahatma sa...

Ha ha inga hastiga rörelser;) känner mig lite skyldig. Kram