tisdag 8 maj 2012

Bloggandet

Just nu har jag en period där jag skulle vilja flytta. Vara lite mer anonym. Känner ingen riktig trygghet här just nu. Ser fram emot sommaren samtidigt som jag inte gör det. Mycket tankar i huvudet just nu. Har mycket jag ska prata med min kurator om när jag träffar henne nästa gång.


Känner inte alls lika mycket för att vara öppen här längre. Blir mer och mer ytligt som jag har skrivit förut. Ibland funderar jag till och med på att sluta blogga. Känner att jag inte får ut så mycket av det längre. Samtidigt blir det som ett beroende. Har nu bloggat i tre års tid och det har blivit lite som en del av mig. En dagbok jag kan gå tillbaka och läsa i. Allt vi varit med om. Sen finns det även händelser som jag inte delar med mig av.


Många tror nog att de känner mig bara av att läsa min blogg och många tycker nog att man är egocentrisk. Men en blogg handlar oftast om den som skriver och låter nog automatiskt lite egocentrisk då. Jag följer några få bloggar och jag vet själv att det känns som om man känner personen ifråga. Fast de lägger ut ett fjuttigt inlägg om dagen.


Nej, nu ska jag försöka sova. Lillasyster bökar runt en massa så det lär väl ta ett tag att somna.


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Lisa sa...

jag tycker det är bra det du gör .
Du ska göra det som känns bra för dig .
Hoppas du får en bra dag trots att det är mulet.
Kram.
Lisa.

Änglamamma sa...

Tack Lisa! När jag får sådana kommentarer så känns det bra att blogga. Kram