onsdag 2 maj 2012

Barn plockar skräp

Satt precis och läste en lokal tidning. Där var det ett reportage om hur barn i kommunen hjälpts åt att plocka skräp. När jag läste rubriken så kom jag på att jag hade tänkt att skriva om detta för någon vecka sedan. Jag var i stan och såg barn överallt som plockade skräp. I skräp ingår även fimpar. Jag tittade på barnen och tyckte synd om dem som gick och plockade fimpar och annat skräp efter lata människor som bara kastat allt på marken. Hur äckligt är inte det? Barnen tyckte nog att det var ganska roligt, det såg så ut i alla fall. Men äckligt att människor är så lata att de inte orkar slänga sitt skräp i papperskorgar eller slänga sin fimp i en askkopp, fy skäms säger jag.

2 kommentarer:

julia sa...

Som jag brukar säga: "om det någonsin skulle bli krig här i Sverige och folk gick runt med vapen, släng dig i papperskorgen. Där är det sällan någon träffar!" ;)

Änglamamma sa...

Haha