onsdag 25 april 2012

Uppfostran

Jag har valt att ta bort stora delar av mitt förra inlägg då jag misstänker att personer i denna x familj läser min blogg. Tycker det är onödigt att provocera ytterligare. Men samtidigt vill jag även tala om att jag tycker att det är skrämmande att föräldrar uppenbarligen tycker att barn beter sig så och att de själva ska få reda upp det. Hur ska ett 16 månaders barn tala om att hon inte vill bli puttad?

Jag kommer aldrig någonsin tycka att det är ok att barn beter sig så. Sen så självklart kan det vara en olyckshändelse. Men händer det upprepade gånger så tänker jag banne mig inte sitta och vara tyst. Jag tänker aldrig någonsin sitta och titta på om Helmina puttar omkull ett barn heller. Skulle någon säga till mig, Mats, min mamma, Helminas farmor, vem den nu än är som är med henne att hålla bättre koll. Då skulle jag bli tacksam och tycka det var pinsamt för uppenbarligen har hon gjort något dumt då.

Men tydligen är man väldigt konstig om man säger till andras barn. Men som jag skrev tidigare så kommer jag aldrig någonsin acceptera att något annat barn bär hand på mitt barn. Jag kommer heller aldrig acceptera att Helmina gör det mot någon annan.

Inga kommentarer: