fredag 6 april 2012

Långfredag


Har försökt att blogga flera gånger ifrån telefonen idag men tydligen så vill den inte publicera bilder längre. Tycker det är så roligt med bilder. Gör inte inlägg utan bilder så ofta. Tycker själv att bloggar utan bilder är tråkiga. Skit samma, nu sitter jag i alla fall vid datorn. Helmina har precis somnat och vi kanske ska ge oss på lite Alfapet.

Fick English breakfast till frukost imorse. Med lite hash browns till också, gott var det. Sedan fick vi besök av Helminas farfar och Barbro. Av dem fick hon en fin tröja i påskägget. Hon ville sätta på sig den direkt. Superfin och jätteskön kvalité. Den lilla rosetten i håret köpte vi på NK igår när vi provade syskonvagnar. De har en massa fina rosetter i olika storlekar. Nästa gång ska jag slå till på en ny färg.

Efter att vi provat vagnar där, så blev jag ännu mer besluten om att köpa Bugaboo Donkey. Helmina verkade tycka att den var skönast att sitta i också. Sen var sufletten perfekt att leka tittut under.


Blev även en sväng till kyrkogården för att tända ett ljus för pappa. Det snöade och var kallt men ändå så himla vackert. Isen hade smält i den lilla dammen i minneslunden och där simmade två änder. Tyckte så synd om dem så jag var tvungen att åka tillbaka efter att jag varit i affären och mata dem med lite bröd.



På eftermiddagen blev det tårtbak. Lade ihop morgondagens påsktårta/efterrätt. Gjorde den med smörkräm och skivade jordgubbar i ett lager och sedan passionsfruktsmousse och självklart gul marsipan. Helmina hjälpte så gärna till, mest med provsmakning.

Inga kommentarer: