onsdag 30 november 2011

Mysdag i Stockholm

Åh, vad mysigt vi hade det tillsammans med Karin och Frank. Ångrar inte för en sekund att vi åkte till vår kungliga huvudstad. Det blev lunch på Vapiano. De har de godaste pizzorna. Köper aldrig pizza längre. Tycker alltid att de är flottiga och börjar må illa efter några tuggor. Men Vapianos pizzor är sjukt goda. De har även pasta som de gör själva. Sedan blev det lite shopping och mys. Är så glad att jag har en så god vän. Karin är en av mina äldsta vänner. Vi är väldigt olika men vi vet alltid vart vi har varandra. 
Frank pussar Helmina

Finisar utanför Waynes
Hittade en bil till Helmina i Barnbutiken
Helmina läser tidningen på pappas jobb
Helmina kollar om de har vattnat blommorna ordentligt
En mycket trött tjej på tåget hem
Hon passade även på att läsa Kupé
Helmina somnade 19:15, så skönt. Jag är dödstrött och ska slänga mig på soffan. Mats fixade middagen idag. Tack gode gud för att jag har hittat en man som kan laga mat. Det blev pasta med kantarellsås. Känns lite jobbigt varje gång man plockar ut en påse kantareller ur frysen. Vill ju inte att de ska ta slut. Det är ju så gott. Vi skulle ha plockat mer tänker man varje gång. Nästa höst får vi plocka på oss ett ännu större lager. Har aldrig någonsin gått och köpt kantareller och kommer inte heller göra det. Nu ropar soffan på mig.

Inga kommentarer: