onsdag 16 november 2011

Överanstränger mig

Det är så himla typiskt mig. Så fort jag känner mig lite bättre så måste jag överanstränga mig till max, fast jag inte är helt bra. Ta igen flera dagars vila. Ställde mig och gjorde två storkok som tog tre timmar. Eller fyra storkok kan man säga, eftersom jag gjorde en av varje till Helmina också. Kokade köttgryta med svamp och även korvgryta med rotfrukter. Den är så enkel och god nu när det börjar bli lite kallare ute. Kokade en stor kastrull till Helmina också fast utan buljong. Rotfrukterna och korven blir så himla mjuka så hon kan sitta och plocka av den själv. Perfekt enkel och god mat.                 
På eftermiddagen fick vi finbesök av Jenny och Kristin och deras små busfrön. Det var skönt att få snacka lite skit efter att man legat inomhus några dagar.
 Lägg märke till att tjejerna är helt inne i Dassboken som Emma var och tjuvade på toan.
Har tänkt mycket på pappa idag. Ett tag så stod jag bara och grät och pratade med honom, tur att Helmina sov. Jag blev arg över att han lämnat oss och inte kan vara med sina barnbarn när de växer upp. Blev arg att han inte ens kommer vara med på Caspers treårsdag eller Helminas ettårsdag. Mest på att Casper inte får ha sin farfar hos sig, han älskade/älskar sin farfar så mycket. Han pratar ofta om honom och han ville att brorsan skulle hämta ner farfar från himlen. Han nämner även honom när han pratar om alla i familjen. Han säger att farfar blir glad när vi tänder ett ljus för honom. Jag är så glad att han pratar mycket om pappa fortfarande. Det värmer samtidigt som tårarna rinner ner för kinderna.

1 kommentar:

Familjen Ohliw sa...

Casper pratar dagligen om farfar och det hoppas jag han fortsätter att göra lääääänge. Vi måste vara duktiga att själva ta upp Jocke, på så vis kanske han kommer ha ett litet minne av sin farfar i vuxen ålder.
Han fattades verkligen i lördags, jag tänkte på det.
Kram