onsdag 2 november 2011

Mys på öppna

 Helmina och Filippa är födda samma dag.

Idag hade vi en supermysig stund på öppna förskolan. Vi skulle bara dit en snabbis men som vanligt så blir man kvar längre än planerat. Vi har verkligen hamnat i en jättebra föräldragrupp och några av dem var där idag. Vi kommer väldigt bra överens och har alltid en massa att prata om. Efter öppna åkte vi till Coop för att bara köpa lax och välling men kom ut åttahundra kronor fattigare. Att jag aldrig lär mig. Men mycket mat blev det i alla fall.

När jag kom hem såg jag en granne med telefonen i ena handen, en cigg i andra och samtidigt så drog han barnvagnen. Såg så jäkla skabbigt ut, speciellt när han drog barnvagnen. Förstår mig inte på folk som måste röka när barnen är med. Det värsta är väl gravida som röker. Inte skulle de ta ett bloss och blåsa rök i ansiktet på barnet när det kommit ut?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Betyder ditt inlägg att föräldrar och gravida som röker är sämre människor? Då är jag än av dem! / Elle

Änglamamma sa...

Nej Elle, inte sämre människor. Men jag tycker att det är skabbigt. Har vänner som röker och drar vagnen och jag säger ad jag tycker om det.