torsdag 20 maj 2010

Vilken galen dag


Efter jobbet idag var jag lite smått stressad. Skulle hämta ägg hos Veronica. Sedan skulle jag hem och duscha, baka, städa och fixa något att äta tills Mats biologiska pappa skulle komma för första gången på besök.

Ägghämtningen gick ganska snabbt. Sedan kom jag hem och duschade. Höll på att svettas ihjäl igen direkt efteråt, så jag gick ut på baksidan. Tyra var även ute på deras baksida och fick syn på mig. Självklart ville hon komma över och självklart fick hon det. Hon har ju även lärt sig var vi har alla grejer så hon klampade in och hämtade dockvagnen och ritsaker. Det var den städningen det. Sedan kommer brorsan och Cathrine och lämnar Casper. Cathrine trodde att Fredrik ringt och Fredrik trodde att Cathrine ringt om barnvakt. Så här stod de med Casper och vem kan neka en gullegris som honom.

Så ut på baksidan igen och vi lekte en stund. Sedan fick jag lite smått panik för bakningen hade jag helt förträngt. In och bakade rabarberpaj, sedan kom Mats hem och lagom efter honom så kom hans biologiska pappa och fru. De var jättetrevliga och ville gärna att vi skulle komma hem till dem snart. Det roliga är att hans biologiska pappa bor i Mariefred. Det var kul att se om det fanns några likheter. Näsorna var kopior i profil. Måste nog träffa honom ett par gånger till innan man ser mer. Det var kul i alla fall att se hur han såg ut. Så nu när de precis åkt hem så blir det sängen nästa. Har inte haft en lugn stund på hela dagen, så jag sover nog gott inatt.

Inga kommentarer: