söndag 23 maj 2010

Lunch med fint besök



Igår eftermiddags var vi bjudna hem till Sara och Magnus på middag. Sara är helt otrolig på att fixa. Först var det två smörgåstårtor och sedan ett hav med snittar. En riktigt trevlig och mysig eftermiddag blev det med många skratt. Efter tio på kvällen tog jag med min lite överförfriskade man hem.

Idag har det regnat nästan hela dagen. Jag har mest vilat och Mats har varit så duktig och rensat ogräs. Hur skönt är inte det att ha en man som fixar sådant ibland? På dan kom Karin, Viktor och Alice på besök. Det blev en lunch på Anna på torget. Blir så besviken varje gång jag är där. Personalen är inte speciellt trevliga. Bara ett leende och ett tack, kanske dra till med ett "smaklig måltid", men inte -det är bättre att se sur ut. Mats tar ju som alltid sin räkmacka som det verkligen är överpris på. Idag var den så liten och fjunig så de borde skämmas. Skärper de inte till sig så kommer jag i alla fall att sluta gå dit.

Inga kommentarer: