söndag 18 mars 2012

Snart lämnar vi Örebro

Bebisen ligger och bökar i magen. Så skönt att jag börjar känna mer. Snart är vår helg över här i Örebro. Vi har haft det jättemysigt. Owes barnbarn lekte med Helmina igår. De var så gulliga med henne. Hon fick även två påskägg. Ett av sin farmor med en hund i och ett av Owes barn och barnbarn med en liten snutte. Kan meddela att de som tänkt ge Helmina påskägg att det räcker med ägget. Tror hon har lekt mest med sina ägg denna helg. Man kan ju öppna, stänga och stoppa i allt man hittar.


Nu är alla ute och matar änder. Jag passar på att vila. Fast det känns lite jobbigt när hon ska göra något som jag så gärna vill se. Vill se hur glad hon blir av alla fåglarna och hur roligt hon tycker det är att mata dem. Men det känns också skönt att de får lite egentid med henne. Fast jag kan inte låta bli att vara där och peta och fixa när Mats klär på henne. Som att bara dra ner mössan en halv centimeter till så att hon inte ska frysa om örat, kolla så halskragen inte korvat sig osv. Jag är perfektionist när det gäller vår dotter. Det är tur att Mats inte har något emot det, kan liksom inte låta bli.


När hon sover och jag hör hur hon spottar ut nappen, så är jag där i ett ryck och lägger den åt sidan. Vill inte att den ska hamna under ansiktet på henne och göra ont. Många tycker nog att jag överdriver. Men sådan är jag och jag vill bara det bästa för mitt barn. Skulle kunna göra vad som helst för henne, bara hon har det bra.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: