torsdag 29 mars 2012

På sjukhuset


Usch, så hemskt det är när man inte kan trösta sitt barn. Vi får sova kvar på sjukhuset inatt eftersom Helmina behöver mer vätska i sig. Hon fick en sond genom näsan och grät som en stucken gris. Sedan grät hon i 45 minuter tills hon somnade. Hon har aldrig gråtit så mycket. Tycker så synd om henne. Jag grät för att hon grät. Tur att Mats inte är lika blödig som jag.

Han fick även åka hem. Men skulle komma tidigt imorgon. Usch, känns jättejobbigt när vi behöver honom. Hade jag åkt hem så hade jag bara gråtit hela natten så det blev jag som stannade.

Ringde vårdcentralen i eftermiddags och de tyckte att vi skulle åka in till akuten. Helmina fick en glass av sköterskan för att hon var så duktig. Hon var så nöjd med allt tills de skulle peta in denna dumma slang i näsan. Nu ligger vi i alla fall här på Mälarsjukhuset, fast det ser mer ut som ett fängelse. Kan tänka mig att fångarna på ett riktigt fängelse till och med har bättre rum och skönare sängar än här.

Hoppas i alla fall att hon sover bra hela natten. Hon var så himla trött efter denna intensiva eftermiddag och gråtattacken sög väl musten ur henne. Min lilla fina tjej.

Imorgon ska hon få en present eftersom hon varit så duktig. Det gör så ont i mig att se henne lida.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: