måndag 5 mars 2012

Något som inte stämmer

Inatt så funderade jag mycket på bebisen. Det känns som att det är något som inte stämmer. Tycker det är så jobbigt att jag knappt känner något ännu. Helmina kände jag redan i vecka 16. Alla graviditeter är ju olika, men kan ändå inte släppa tanken på att det är något som är fel. Jag vet att det kommer att kännas så mycket bättre när jag känner mer rörelser i magen. Måste försöka ringa min barnmorska så att jag får komma och lyssna på hjärtat. Har i alla fall fått tid för flödesmätning eller vad det heter på förlossningen. Längtar så tills vi ska dit.

4 kommentarer:

En annan änglamamma sa...

Hej! Förlorade min son i v 39 och graviditeten efter den var såklart otroligt tuff. Precis som du kände jag så väldigt lite rörelser trots att jag känt de två första killarna så tydligt tidigt. Lille trean hade moderkakan i framvägg och det var inte förrän v 17 och framåt jag kände bättre. Kanske har du också moderkakan i framvägg? Stor kram

Änglamamma sa...

Har redan kollat det och moderkakan ligger inte i framvägg. Ska försöka få tid till att lyssna på hjärtat, så jag lugnar mig lite.

Sophia sa...

Vilken vecka är du i? Jag började inte känna Ava fören i vecka 22 tror jag det var. Något litet fladder innan, men inte som med de andra ungarna. Hade inte moderkakan fram...

Änglamamma sa...

Jag är i vecka 21. Vet att det är helt normalt, men jag blir extra nojig. Men nu har jag börjat känna bebisen mer och känner mig mycket lugnare.