söndag 15 januari 2012

Graviditetscravings

Fick precis ett enormt sug efter pannkakor. Det var till och med så att jag övervägde att ställa mig och steka lite pannkakor. Har precis nattat Helmina. Hon somnade på två sekunder.Ska försöka få henne att bara sova en gång mitt på dagen. Det blir så mycket lättare vid nattningen. Imorse vaknade hon klockan fem, men hon somnade om igen vid sex tack och lov. Får se hur det blir imorgon. Men hellre det än att inte få någon egen kvällstid alls.

Har precis beställt ett nytt underlägg till Helmina i silikon. Det hon har nu flyger runt överallt. Detta ska stanna kvar på plats. Är även toppen då den håller kvar tallriken också. En röd bil blev det. Tänkte att det även funkar till en pojke. Måste ju tänka lite så nu eftersom vi inte vet vad det är för liten krabat som kommer. Men det är inte så långt kvar till ultraljudet. Ska bli så spännande.

Nu kom Mats precis hem ifrån fotbollen. Ska se om han vill hyra en film och söndagsmysa i soffan. Förra helgen hyrde vi Conan the barbarian. Den var faktiskt helt ok. Jag gillar alla sorters filmer, men speciellt töntiga tjejfilmer och verklighetsbaserade. Jag försöker att undvika skräckisar. Jag får men, det får jag verkligen. Inbillar mig allt möjligt och kan inte sova. Om barn har livlig fantasi så är det ingenting jämfört med min när jag är rädd.

3 kommentarer:

Therese sa...

Märker hon av rutinändringen? Nyfiken, för Sejla verkar märka av det verkar det som.
Kram

Änglamamma sa...

Nej, det gör hon inte. Funkar mycket bättre för alla inblandade:-) .

Therese sa...

Åh va skönt, d kanske ger me dig här snart hoppas ja:-D