måndag 30 januari 2012

Effektiv

Har precis slängt i mig en tallrik med ägg, keso, avocado och parmaskinka. Jag tycker den blandningen är så god. Fast jag byter ut skinkan mot det vi har hemma för tillfället. Idag är även en mycket lycklig dag. Tänk att man kan bli så glad för så små saker. Det är en mössa jag dreglat efter sedan i höstas, den kommer ifrån Bellio. Men eftersom jag älskar mössor så har ju Helmina en härlig samling redan så jag tyckte att den var för dyr. Nu äntligen idag, så rear de ut dem för halva priset. Gissa om jag blev lycklig? Tusen tack Madde för tipset.
Jag har varit så himla effektiv här hemma. Städat, plockat och fixat. Mer än vad man kan säga om Helmina. Hon har hämtat alla skor ifrån hallen och lagt dem i vardagsrummet, för att sedan prova dem. Sedan har hon plockat i och ur leksaker ur en påse, en så där hundra gånger. Kollat lite på Teletubbies och nu så sover hon. Jag väntade med toaletterna tills hon somnat. Vill inte att hon ska stå och gräva i toan medan jag håller på. Jag har färgkodade trasor och medel till toaletterna. Rött för sanitet och grönt för handfat och kakel. Tänk vad äckligt att ha samma trasa. Massa bajsbaciller som smetas runt i hela badrummet.
Måste även tala om hur bra jag tycker att Tupperwares napplaska är. Den går att ha som både nappflaska och pipmugg, så smart. Man behöver inte en massa andra flaskor.

4 kommentarer:

Sophia sa...

Ååååh Anna, vilken fantastisk mössa! Var är den köpt? Ava måste ha en sån!

Änglamamma sa...

Visst är den!Den är köpt på MiniBee i Mariefred. Det fanns bara en kvar efter denna. Så ring och kolla.

Linda sa...

grymt söt mössa :)
å om flaskan kan ja bara säga...........love it!!! finns ingen bättre än den

Sophia sa...

Jag skickade mormor att köpa den sista till Ava så nu kan hon och Helmina vara mösskompisar ;-) Tusen tack för tipset!