torsdag 14 oktober 2010

Söta uppstötningar

Nu på eftermiddagen satt jag och grät. Jag har sådana uppstötningar, det är liksom inte sura uppstötningar, kanske söta uppstötningar. Har varit på apoteket och köpt ännu ett paket tuggtabletter som får hela min mun att svälla av äckligt skum. Försökte ringa Mats för att jag intalade mig att det skulle kännas bättre om han bara var hemma. Som tur var kom han hem tidigare idag och nu känns det lite bättre. När han klev innanför dörren skrattade han åt mig för jag hade flyttat mig till fåtöljen och satt där som en strandad valross. Hade kämpat med en kudde bakom huvudet i evigheter och var helt färdig, tårarna bara rann. Jag kände mig sprängfärdig och ville nästan gräva ner mig. Sen intalar jag mig att det är så värt det, för det är det. Men just de stunderna känns det som hon skulle kunna få komma lite tidigare.

Inga kommentarer: