onsdag 13 oktober 2010

Lättat hjärtat

Fick finbesök på morgonkvisten. Editgumman behövde barnvakt en stund. Vi lekte i en timme innan hennes föräldrar kom och hämtade henne. Hon var så nöjd så. Ska iväg och luncha med Tesse snart. Var så himla sugen på att luncha ute idag. Tycker även att jag är värd det eftersom jag röjde upp efter Mats gubbmiddag igår. Han är ju med i någon slags herrklubb och igår var det hans tur att stå för mat och underhållning.

Nu har vi även berättat om Alfons för föräldragruppen. Det var väldigt skönt att lätta sitt hjärta. Blev en så konstig situation igår på öppna förskolan eftersom vi sagt att det är vårt andra barn. Jag grät lite och det var jobbigt. Ville verkligen inte gråta, känns som att jag blir som en öppen bok då. Det var även en annan mamma som grät. Hon verkar så gullig och det visar att hon bryr sig. Det tar en fruktansvärd energi från mig när det blir lite jobbigt. Jag var helt slut efteråt, blir så fruktansvärt trött. Skönt att de vet om Alfons nu i alla fall.

Inga kommentarer: