söndag 10 oktober 2010

Första oron

I torsdags kväll så var jag inne på förlossningen för min oro för första gången. Lär väl inte bli den sista. Jag hade mått illa hela dagen och lillstrumpan höll en låg profil. På kvällen när Mats kom hem från sin första dag tillbaka på jobbet efter Korea så ringde jag till förlossningen. Var säker på att de skulle säga att jag kunde avvakta. Men de bad oss komma in på en gång. De var jättenoggranna och jag fick ligga länge och kolla att kurvan var fin. Sedan gjorde de ultraljud och mätte flödet i navelsträngen.

När jag väl låg där så vaknade hon till. Hon blev väldigt livlig, så skönt att känna henne. När läkaren gjorde ultraljud kunde lillstrumpan inte ligga still. Vi fick se hur hon öppnade munnen och stack ut tungan. Nu är det hennes vanliga race i magen. Imorse låg Mats länge och höll på magen medan hon boxade runt.

Inga kommentarer: