onsdag 6 oktober 2010

Blandade känslor

Det var med blandade känslor jag gick på första föräldragruppsmötet igår. Ibland satt jag och funderade på vad jag gjorde där. Dagen innan var jag på spädbarnsfondens träff. Konstigt att ena dagen sitta och prata med andra som har förlorat sina barn. För att nästa dag sitta med blivande föräldrar till levande barn. Känner mig mer hemma med döda barn. Det har jag mer erfarenhet av.

På föräldragruppen skulle vi skriva ner sådant vi undrade över inför förlossning och efteråt. Jag satt mest tyst. Jag har ju mer konstiga frågor som jag tar med min barnmorska. De skulle nog tycka att jag bara var väldigt konstig om jag ställde de frågorna där. Vissa undrade hur man skulle ha sex efter förlossningen och andra på hur folk ska reagera när man kommer med en barnvagn. Jag undrar hur jag kan vara säker på att mitt barn inte ska dö efter några dagar/veckor? Hur man kan testa barnet för olika bakterier osv? Känns som att det är frågor jag tar med min barnmorska.

Inga kommentarer: