torsdag 12 juni 2014

Stolt som en tupp

Jag är så förbaskat stolt över min stora tjej. Idag tog vi andra omgången av TBE-vaccinationen. Helmina ville vara först denna gången också och sköterskan frågade ifall hon inte ville sitta i mamma eller pappas knä, varpå hon svarar -nej, det ska nog gå bra ändå. Älskade lilla stora unge. Hon satt helt stilla och var så duktig.

Jag däremot börjar kallsvettas bara jag tänker på en spruta, men jag fick hålla god min och inte säga ett ord. Sprutan kändes ingenting men bara tanken på att det åker in en nål min kropp får mig att rysa.

Efter sprutningen så åkte vi i världens ösregn till världens finaste killar. Nu är jag hemma igen med tända ljus och ska kolla på "Orange is the new black". Mats hämtar sin gudson på Arlanda, Helmina sover hos mamma och Fredrika sover. Så skönt att bara få vara en stund helt själv.

Inga kommentarer: