fredag 9 augusti 2013

Döden

Jag kunde inte annat än skratta åt min tokfia när jag kom ut från toaletten. Jag färgar ansiktet sa hon. Tur att jag har köpt avtvättningsbara tuschpennor.
 
Efter att vi har tvättat av ansiktet så sätter hon sig och målar till morfar när han kommer ner säger hon. Jag förklarar att morfar inte kommer ner. Då säger hon att hon ska rita ett flygplan till morfar. Min kloka underbara unge.
 
Nu sitter hon och ritar en utegård till hundarna som finns hos morfar. Hon pratar väldigt mycket om morfar just nu. Hörde till och med i lekparken att hon berättade för en pappa att hennes morfar är död. Vi pratar mycket om döden och gör ingen stor grej av det.
 
Jag kommer ihåg när Alfons dog att vänner sa till sina barn att de inte fick prata eller fråga oss något om honom. Jag förstår inte varför man ska göra något konstigt av döden.

Inga kommentarer: