fredag 23 augusti 2013

Bajskorv och tacos

Jag är så glad att Coop bjuder på frukt, smakprover och kakor i butiken. Fredrika höll sig lugn med något i munnen genom hela vår shoppingrunda. Var inte lika glad när jag fick syn på bajs mitt på vår gräsmatta när vi kom hem. Troligtvis en katt. Jag hatar kattskit på vår tomt. Själv ska man koppla hundar och gå med en påse och plocka upp deras bajs. Men katter är ju sååå självständiga och ska få gå och skita hur de vill. Ja, ni fattar hur arg jag blev.
 
Blev glad igen när jag tänkte på vilket fint Marimekko tyg jag fyndade idag. Ska bli gardiner i Helminas rum. Kommer att bli så fint.
 
Gjorde tacos till middag idag. Något vi äter väldigt sällan, tack och lov. Är inte speciellt förtjust i tacos. Mats gillar det och det var för hans skull. Tänk vilken snäll fru han har som fixar tacos till honom.
 
Nu sitter jag och pimplar vin i min ensamhet. Alla har gått och lagt sig. Det borde jag också efter att jag bara sovit fyra timmar inatt. Men fastnade i en rolig film med Adam Sandler. Helt klart min humor.

Inga kommentarer: